Az Epic Games részéről Dmitry Rekman egy hosszabb blogbejegyzést tett közzé a $subject-ben olvasható címmel. A blogbejegyzésben az Unreal Engine (UE) játékmotorjuk Linuxszal való kapcsolatát ecseteli:
Idézet:
Noha az Unreal Engine élvezte a Linux támogatást a múltban, az Unreal Engine 4-gyel a Linuxot platformcsaládunk elsőrangú tagjává akarjuk tenni.
Mit jelent ez a gyakorlatban? Az Epic a következőket tervezi:
- robusztus, biztonságos és CPU-hatékony Linux játékszerverek fejlesztése
- teljesértékű Linux kliens támogatás
- funkciógazdag, natív linuxos fejlesztőeszközök
- a meglevő eszközök fejlesztése Windowson és OS X-en, hogy könnyebben célozhassák meg a Linuxot
Az Epic munkatársa kifejtette, hogy egy csomó más dolgot is tennének a jövőben a játékmotorral, amire jelenleg nincs idejük:
- Javítanák az UE skálázhatóságát azzal, hogy a játékszervert nagy, NUMA rendszeren futtatnák
- portolnák egzotikus hardverarchitektúrákra, például Loongson-ra
- Portolnák egyéb Linux-alapú eszközökre, például GCW Zero-ra vagy Raspberry Pi-re
- Létrehoznának egy ingyenesen elérhető benchmark-ot, amelyet egyéb tesztcsomagok részévé lehetne tenni, illetve amely felhasználható lenne a linuxos grafikus eszközmeghajtó-programok fejlesztéséhez (tesztelés)
- Portolnák más *nix rendszerekre (FreeBSD, Solaris)
Ez utóbbiakban az Epic számítana a közösség közreműködésére.
A részletek itt olvashatók.