"Az Unreal Engine 4 és a Linux"

Közzétéve Szerző HUP

Az Epic Games részéről Dmitry Rekman egy hosszabb blogbejegyzést tett közzé a $subject-ben olvasható címmel. A blogbejegyzésben az Unreal Engine (UE) játékmotorjuk Linuxszal való kapcsolatát ecseteli:

Idézet:

Noha az Unreal Engine élvezte a Linux támogatást a múltban, az Unreal Engine 4-gyel a Linuxot platformcsaládunk elsőrangú tagjává akarjuk tenni.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Az Epic a következőket tervezi:

  • robusztus, biztonságos és CPU-hatékony Linux játékszerverek fejlesztése
  • teljesértékű Linux kliens támogatás
  • funkciógazdag, natív linuxos fejlesztőeszközök
  • a meglevő eszközök fejlesztése Windowson és OS X-en, hogy könnyebben célozhassák meg a Linuxot

Az Epic munkatársa kifejtette, hogy egy csomó más dolgot is tennének a jövőben a játékmotorral, amire jelenleg nincs idejük:

  • Javítanák az UE skálázhatóságát azzal, hogy a játékszervert nagy, NUMA rendszeren futtatnák
  • portolnák egzotikus hardverarchitektúrákra, például Loongson-ra
  • Portolnák egyéb Linux-alapú eszközökre, például GCW Zero-ra vagy Raspberry Pi-re
  • Létrehoznának egy ingyenesen elérhető benchmark-ot, amelyet egyéb tesztcsomagok részévé lehetne tenni, illetve amely felhasználható lenne a linuxos grafikus eszközmeghajtó-programok fejlesztéséhez (tesztelés)
  • Portolnák más *nix rendszerekre (FreeBSD, Solaris)

Ez utóbbiakban az Epic számítana a közösség közreműködésére.

A részletek itt olvashatók.